میلیونر ایرانی به دزدیدن کتاب محکوم شد!!








showimage.aspx?id=21670&t=y&w=200&h=300&type=1
قاضی پرونده «حکیم‌زاده» با اعلام رای دادگاه و همچنین تقاضای غرامت 300 هزار پوندی از وی گفت: «من به خوبی مطلعم که شما عشق زیادی به کتاب‌خوانی دارید اما این کار شما...

یک میلیونر ایرانی که به دزدیدن و تخریب صفحاتی گران‌بها از کتاب‌های تاریخی کتابخانه انگلستان متهم شده بود، به دو سال زندان محکوم شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرهاد حکیم‌زاده» دانش‌آموخته دانشگاه‌های معتبر آمریکا و میلیونر ایرانی که علاقه شدیدی به کتابداری و کتاب‌خوانی دارد، در فواصل بین سال‌های 1997 تا 2003 صفحات متعددی از کتاب‌های ارزشمند کتابخانه انگلستان را تخریب یا دزدیده است.
صفحات تخریب شده مربوط به کتاب‌هایی است که به روابط تاریخی بین بریتانیا و ایران و خصوصا شرق مربوط می‌شود و تعدادی از آن‌ها به سفرنامه‌های اروپایی از شرق مربوط است.
«حکیم‌زاده» نزدیک به صد و پنجاه کتاب ارزشمند کتابخانه بریتانیا را تخریب کرده و آسیب جبران‌ناپذیری به گنجینه کتاب‌های تاریخی این کتابخانه زده است.
قاضی پرونده «حکیم‌زاده» با اعلام رای دادگاه و همچنین تقاضای غرامت 300 هزار پوندی از وی گفت: «من به خوبی مطلعم که شما عشق زیادی به کتاب‌خوانی دارید اما این کار شما به هیچ‌وجه توجیه‌پذیز نیس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد